דף הבית - מאמרים - ברוך דיין האמת מו'ר הרה'ג זלמן נחמיה גולדברג זצ'ל
מאמרים

ברוך דיין האמת מו'ר הרה'ג זלמן נחמיה גולדברג זצ'ל

הרב יצחק בזק. הרב שלמה אישון | ג' אלול תש"פ
יחד עם כל בית ישראל אנחנו כואבים ודואבים בהילקח מאיתנו מו"ר הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצוק"ל. הרב גולדברג זצ"ל ליווה את עבודת המכון מראשית הקמתו באופן שוטף, כנשיא מכון כת"ר במסירות ואהדה גדולה. תקצר היריעה מלתאר ולפרט כמה תודה אנחנו חייבים למו"ר. עצם הסכמתו, לפני למעלה יובל שנים, לשמש כנשיא המכון ולהוות גב ומשענת הלכתית למחקרי המכון והוראותיו המעשיות בכל הנוגע לתחום הרחב של כלכלה והלכה, היוותה את המכה בפטיש שנתן לנו אפשרות לצאת לדרך בביטחה, בס"ד. בתקופה זו היה נושא הכלכלה והלכה שדה ששיווע למחקר אשר יגשר בין עולם המסחר והכלכלה המודרני לעולמה של הלכה. שילובים וחיבורים בין רפואה והלכה, חקלאות והלכה ועוד היו כבר נפוצים, ב"ה, אבל נושא זה היה פחות נראה כנדרש.

 

יחד עם כל בית ישראל אנחנו כואבים ודואבים בהילקח מאיתנו מו"ר הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצוק"ל.

הרב גולדברג זצ"ל ליווה את  עבודת המכון מראשית הקמתו  באופן שוטף, כנשיא מכון כת"ר במסירות ואהדה גדולה.

תקצר היריעה מלתאר ולפרט כמה תודה אנחנו חייבים למו"ר.

עצם הסכמתו, לפני למעלה יובל שנים, לשמש כנשיא המכון ולהוות גב ומשענת הלכתית למחקרי המכון והוראותיו המעשיות בכל הנוגע לתחום הרחב של כלכלה והלכה, היוותה את המכה בפטיש שנתן לנו אפשרות לצאת לדרך בביטחה, בס"ד.

בתקופה זו היה נושא הכלכלה והלכה שדה ששיווע למחקר אשר יגשר בין עולם המסחר והכלכלה המודרני לעולמה של הלכה. שילובים וחיבורים בין רפואה והלכה, חקלאות והלכה ועוד היו כבר נפוצים, ב"ה, אבל נושא זה היה פחות נראה כנדרש.

הרב זצ"ל עודדנו לצאת לדרך ודלתו היתה פתוחה לפנינו ללא הגבלה וב"ה שזכינו לשעות רבות במחיצתו ובהן חיווה דעתו על מאות נושאים שעלו על הפרק, עבר על מחקרי המכון שפורסמו בסדרת המחקרים: כת"ר מחקרים בכללה ומשפט ע"פ ההלכה.

אין לתאר את גודל החוויה ורוממות הרוח שאחזתנו בימי חמישי בלילה כאשר קבע עמנו דיון בביתו, בשעה מאוחרת, לאחר השיעור הקבוע במנחת חינוך ושקע עמנו שעה ארוכה לדון לנתח את הנושאים שעלו מתוך המחקר. היה זה מחזה נשגב לראות ת"ח שאינו צעיר, בתום שבוע מלא עמל, נרתם ללא לאות למשימה זו כאילו היה בחור צעיר בתחילת היום, אשרי העם שככה לו.

שליטתו האדירה בכל מרחבי התורה  לוותה באישיות נדירה בנעימותה, במאור פנים ונעימות טבעית וכן בצניעות מופלאה. זכורנו כיצד היה מתנייד בתחבורה ציבורית כאחד האדם, מקדיש מזמנו לכלל ישראל והכל בפשטות וללא גינוני כבוד ושררה.

עוד השנה זכינו, לפני תקופת הנגיף, להיפגש במקום משכנו בחדרו בביה"כ ישורון להראות לו את כרך י"ג במחקרי המכון ולקבל את ברכתו.

נתפלל מעומקא דליבא שרבינו זצ"ל יהיה מליץ יושר על כולנו מלמעלה, על המשך עבודתנו, על מצוקת הכלל ויאמר די לנגיף שנכנס לחיינו, ותהי נשמתו הטהורה צרור בצרור החיים ונזכה בקרוב לתחיית המתים, ובלע המוות לנצח וננוחם בנחמת ציון וירושלים.